DE BABBELWATERS !

DE BABBELWATERS !!!

Eén van de twee knotsgekke tweede graadsklassen van de Boomhut !

vrijdag 8 oktober 2010

Kastanjerecepten

Voor wie thuis ook eens wilt proberen:

KASTANJECONFITUUR (van Felix)

ingrediënten:

2 en een halve kg kastanjes = 1 kg kastanjebloem, 50 g vanillesuiker, 1 kg suiker, 0,2 l water

werkwijze:

* ongeveer 2 en een halve kg eetkastanjes rapen. Deze kasta,jes 20 min koken.
* De gekookte kastanjes in twee snijden en met een lepeltje de kastanjebloem er uithalen.
* De kastanjebloem in water koken.
* Meng de suiker en de vanillesuiker er bij.
* De massa goed mixen en nog een uur laten pruttelen.
* De hete massa in propere potjes doen.



KASTANJESOEP

ingrediënten:

1 takje rozemarijn, 400g gave gepelde kastanjes, 1 teen knoflook, drupje olijfolie, 1 l bouillon, sufje cayenne, halve bot prei, 2 uien

werkwijze:

* Bak knoflook en rozemarijn samen in wat olijfolie tot de knoflook kleurt.
* Doe er dan de prei en ui bij en laat even stoven.
* Dan voeg je de bouillon er bij. Breng dit aan de kook.
* Houd een deel van de kastanjes achter en doe de rest van de soep.
* Laat 5 min koken.
* Vis de rozemarijn eruit, druk de kastanjes stuk en pureer de soep.
* Verbrokkel de resterende kastanjes en laat ze in de soep warmen (van het vuur halen).
* Breng op smaak met cayenne.

SMAKELIJK !

5 opmerkingen:

Anoniem zei

ik wil graag is kastanjesoep confituur en gebakken kastanje.



coralie en mijn oma

Anoniem zei

het is een goed idee en ik denkt het ga lekker worden.




van juliette.

Anoniem zei

Ik hoop dat de soep heel lekker gaat zijn


Birte

Anoniem zei

super tof hoor tina ik wil graag direkt beginnen xxx laïs

Anoniem zei

ik zal het zeker ook proberen


imka