DE BABBELWATERS !

DE BABBELWATERS !!!

Eén van de twee knotsgekke tweede graadsklassen van de Boomhut !

maandag 5 oktober 2009

Dit vonden wij van de schaaknamiddag!

Ik vond de schaaknamiddag super tof.
Zeker omdat er een mama en een papa ons kwamen vertellen hoe schaken eigenlijk werkte.
Ik moest eerst tegen Zoé spelen, dan tegen Victor en dan tegen Eliot. Ik vond het super leuk.

Camille

ik vond het heel leuk om te leren schaken.
ik vond het ook heel leuk om 's namiddags te schaken.
ik heb eens gewonnen tegen zoé.

imka

Ik vond de schaaknamiddag super super leuk.
Ik vond het leuk dat mijn papa kwam.
Ik heb 2 keer gespeeld en 2 keer gewonnen.

KYLE

ik vond het heel leuk dat ik iemand kon leren schaken.
het was ook heel leuk omdat ik het tweede spelletje tegen iemand die het al kon mocht schaken.

Victor

2 opmerkingen:

tania zei

Schaken? Babbelwaters, dat is me wat! Zyara was er helemaal weg van en sleepte iedereen thuis mee in een partijtje schaken tijdens het weekend.Hoe slagen jullie er toch in om al die stapjes te onthouden van soldaten, torens, paarden, enz, enz?! Ik vrees dat ik nog een aantal keer het onderspit zal delven vooraleer ik er wat van terecht breng :/
Schaak!
Tania

Anne De Four zei

Ik vind het een hele goede idee te schaken in de klas! Als jullie verder andere spellen willen proberen hebben we een paar interessante spellen thuis die ik aan de klas zou kunnen lenen:
- reversi
- quarto
- quixo
- abalone
Als de plan is regelmatig te spelen zouden we ergens in de loop van het jaar een schaaktournooi kunne norganiseren? of een spel avond?
Wat vinden jullie?

Anne